PREDDIPLOMSKI STUDIJ SOCIJALNE PEDAGOGIJE

Studij socijalne pedagogije pri Sveučilištu Hercegovina temelji se na suvremenim, znanstveno utemeljenim pedagoškim spoznajama i preporučenim praksama djelovanja. Na ovom sveučilištu studijski program socijalne pedagogije organiziran je kao jednopredmetni studij, kroz dva ciklusa studiranja: preddiplomski i diplomski studij.

Osnovni cilj ovog studijskog programa je osposobiti studente da po završetku trogodišnjeg studija mogu uspješno realizirati odgojno-obrazovni rad u školskom okruženju primjenjujući suvremena znanja, sposobnosi i vještine iz područja odgojno – obrazovnog rada kroz:

– Usvajanje osnovnih didaktičkih znanja (razvijanje elementarne didaktikčke sposobnosti za razumijevanje suštine cilja i zadataka nastave i obrazovanja).

–  Osposobljavanje za kurikularno oblikovanje sadržaja, ishoda obrazovanja, za adekvatniji izbor i stvaralačku upotrebu nastavnih metoda, oblika, didaktičkih medija, strategija u procesu planiranja, realizacije i evaluacije nastavnog procesa.

– Kroz usvojena znanja (deklarativna i proceduralna) i sposobnosti za primjenu didaktičkih zakonitosti, principa i pravila u nastavi školskih predmeta i integrativnih tema

– Kroz razvijanje  kompetencija za stručnu, pedagoško-metodičku i organizacijsku osposobljenost

– Kroz razvoj sposobnosti za samostalno planiranje i konstruiranje poticajnog okruženja za rad u području  odgoja i obrazovanja

Socijalna pedagogija - smjerovi
Informacije o studijskom programu

Nositelj studija

Sveučilište Hercegovina, Fakultet društvenih znanosti dr. Milenka Brkića

Jezik na kojem se izvodi studijski program

Nastava na studijskom programu Socijalne pedagogije izvodi se na hrvatskom (i srodnim južnoslavenskim jezicima) a dijelovi studija mogu se izvoditi i na engleskom jeziku

Trajanje studija

Prvi ciklus studija traje tri godine (šest semestara) i nosi 180 ECTS bodova.

Uvjeti upisa

Uvjet za upis na studij prvog ciklusa je završena četverogodišnja srednja škola.

Ukoliko je srednja škola završena izvan BiH potrebno je uvjerenje o priznavanju (nostrifikaciji).

Ključne kompetencije koje student stječe nakon završetka preddiplomskog studija su:

  • Razviti kompetencije za stručnu osposobljenost, pedagoško-psihološku i didaktičko-metodičku osposobljenost na razini koliko studiranje na prvom stupnju visokog obrazovanja omogućava.
  • Osposobljenost za uočavanja i istraživanja aktualnihh problema na području školskog odgoja i nastave u području primarne edukacije,
  • Metodološka  osposobljenosti istraživanja problema i fenomena u području odgoja i obrazovanja
  • Odabrati i primijeniti aktivnosti za zadovoljavanje odgojno-obrazovnih potreba djece kroz ostvarivanje posebnih i alternativnih programa uvažavajući pedagoška i metodička dostignuća.
  • Osposobljenost za kritički i stvaralački pristup nastavnoj praksi i kompetentno rješavanje problema iz nastavne domene
  • Analizirati i procjenjivati vlastiti odgojno obrazovni rad i kontinuirano unapređivati svoje kompetencije kroz cjeloživotno učenje kako bi osigurao kvalitet u svom zvanju.
  • Poseban naglasak i posebna pozornost stavljena je na osposobljavanje prvostupnika za rad u multikulturalno mješovitim skupinama i za rad s djecom s posebnim potrebama.
  • U radu s djecom s posebnim potrebama u dovoljnoj mjeri je osposobljen za rad na prevenciji, detekciji, dijagnosticiranju i tretmanu osoba s posebnim potrebama.
  • Poznavati zakonske akte kojima se regulira područje odgoja i obrazovanja.

Uvjet za pristupanje obrani završnog ispita su položeni svi ispiti s preddiplomskog studija razredne nastave.

Mogućnosti zapošljavanja po završetku studija

Stečena znanja i okončanje preddiplomskog studija Socijalne pedagogije omogućuju zapošljavanje ili nastavak studija u različitim sferama ljudskog djelovanja:

– Studenti koji su okončali prvi ciklus studijskog programa Socijalne pedagogije imaju mogućnost nastavka studija na drugom ciklusu ili zasnivanja radnog odnosa u privatnim i javnim odgojno-obrazovnim ustanovama.

– Student je osposobljen za razumijevanje pedagoške i didaktičke teorije i njene primjene u nastavnom i uopće pedagoškom procesu- osposobljen je za snalaženje u području nastave i učenja, te pedagoškog rada u cjelini (vještina poučavanja i praćenja rada učenika, izrada i  priprema za izvođenje praktičnog nastavnog rada u nižim razredima osnovne škole)

– tehnikama i procedurama rješavanja brojnih pitanja nastavne i uopće odgojne prakse u radu s učenicima nižih razreda osnovne škole (posjeduje vještine upravljanja  atmosferom i klimom u razredu, motiviranje učenika i njihovo aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu).

– Zbog znanstveno i stručno utemeljenog nastavnog plana i programa, studenti razredne nastave pored osnovnoškolskog sustava, svoje zaposlenje mogu pronaći u obrazovnim institucijama, pedagoškim zavodima, vrtićima, ustanovama koje tretiraju razvoj djece, kao i u drugim ustanovama u kojima su potrebne kompetencije iz oblasti odgoja i obrazovanja uz mentorstvo osobe koja je završila drugi ciklus istog obrazovnog profila.

Usporedivost studijskog programa sa srodnim programima na VŠU u Bosni i Hercegovini i zemljama EU

Studij Socijalne pedagogije na Sveučilištu Hercegovina usklađen je sa strukturom studija preporučenom Bolonjskom deklaracijom te srodnim akreditiranim programima istog programa u BiH i okruženju. Nastavni plan i program usuglašen je  s planovima i programima odgovarajućih europskih sveučilišta usklađenih s načelima Bolonjske deklaracije. Zbog suvremenoga pristupa planu i programu, oblicima nastave i znanstveno-istraživačkoj orijentaciji na studijskom programu Pedagogije osigurava se kvaliteta i istovrsnost studija  te je ovaj studijski program studijski program usporedivi su sa studijskim programima kako u BiH tako i u regiji prema nastavnim predmetima i sadržajima koji se u njima nalaze.

Studijski program Socijalne pedagogije je usmjeren na studenta, koji integrira temeljne znanosti, izvrsno obrazovanje, stručne standarde i etička načela te priprema studente za sve izazove što ih postavlja suvremena znanost.

Osnovni cilj ovog studijskog programa je osposobiti studente da po završetku trogodišnjeg studija mogu uspješno realizirati odgojno-obrazovni rad u školskom okruženju primjenjujući suvremena znanja, sposobnosi i vještine iz područja odgojno – obrazovnog rada kroz:

–  usvajanje osnovnih znanja iz područja pedagogije, razvijanje pedagoškog mišljenja, stavova i vrijednosti, bogaćenje i razvijanje pedagoškog rječnika i poticanje istraživačkog odnosa prema pedagoškoj teoriji i praksi.

– Korištenje osnovnih znanja iz područja pedagogije. Razvijen aktivan, istraživački pristup prema pedagoškoj djelatnosti.

–  Osposobljavanje za kurikularno oblikovanje sadržaja, ishoda obrazovanja, za adekvatniji izbor i stvaralačku upotrebu nastavnih metoda, oblika, didaktičkih medija, strategija u procesu planiranja, realizacije i evaluacije nastavnog procesa.

– Kroz razvijanje  kompetencija za stručnu, pedagoško-metodičku i organizacijsku osposobljenost

Akademska titula i stručni naziv koji se stječe završetkom studija

Po završetku preddiplomskog studijskog programa socijalne pedagogije, stječe se zvanje sveučilišnog prvostupnika/-ce (bacc.) i stručni naziv prvostupnik/-ca (baccalaureus/baccalaurea) odgojnih znanosti, s naznakom smjera (smjer Socijalna pedagogija, Socijalna pedagogija s defektologijom)

Kontakti

SVEUČILIŠTE HERCEGOVINA

tel: +387 (36) 650 – 355

e-mail: info@hercegovina.edu.ba

FAKULTET DRUŠTVENIH ZNANOSTI DR. MILENKA BRKIĆA

tel: + 387 (36) 651 – 828 (Bijakovići)

tel: + 387 (36) 841 – 007 (Mostar)

e-mail: fdzmb@hercegovina.edu.ba

BROJ BANKOVNOG RAČUNA (UniCredit banka) 
Za uplate u BiH
3381202253753787(uplate u KM)
 
Za uplate iz inozemstva:

IBAN: BA393381204853754106 (uplate u KN ili EUR)

SWIFT: UNCRBA22

FAKULTET MEĐUNARODNIH ODNOSA I DIPLOMACIJE

tel: + 387 (36) 841 – 007

e-mail: fmod@hercegovina.edu.ba

Broj bankovnog računa: 5550000016281468 (Nova banka)

Vijesti sa studija i nastave:

Edukacija: Specifičnosti u radu sa slijepom i slabovidnom djecom

Edukacija: Specifičnosti u radu sa slijepom i slabovidnom djecom

Edukacija će sadržavati osnove u radu i rehabilitaciji sa slijepim I slabovidnim učenicima uz primjenu simulacijskih radionica. Oblasti koje će biti obrađene su:- pristup slijepim osobama,- značaj senzorne integracije,- Brailleeovo pismo,- uvećani tisak,- procjena vizualne sposobnosti učenika,- orijentacija i kretanje (tehnike vodećeg vodiča). Edukacija će se održati 28. svibnja 2022.god. s početkom u 10h ( 10-12h), u prostorijama Sveučilišta Hercegovina na adresi K. Mihajla Viševića Humskog bb, Mostar.Edukaciju će voditi Azur Kuduzović, dipl. def. tiflolog angažiran u Centru za slijepu i slabovidnu djecu i omladinu u Sarajevu. Obavezna prijava na e-mail: cieri@hercegovina.edu.ba najkasnije do 26. svibnja 2022.godine. Kotizacija za sudjelovanje iznosi 25km (uključena potvrda o sudjelovanju).
Online radionica: Asertivnost - Zašto govorimo da iako mislimo ne

Online radionica: Asertivnost - Zašto govorimo da iako mislimo ne

Asertivnost je vještina koja se spominje u svakodnevnom razgovoru, međutim vrlo često asertivno ponašanje izostaje u svakodnevnim situacijama. Što je to asertivnost i kako se razvija? Zašto je mnogima od nas teško ponašati se asertivno? Koja je razlika između asertivnog, pasivnog i agresivnog stila komunikacije? Kako se na asertivan način nositi s kritikama i razočarenjima? Kako reći ne i ne osjećati se krivim? Cilj radionice je kroz interaktivne vježbe i primjere odgovoriti na pitanja vezana uz asertivnost i pružiti smjernice za razvoj asertivnog ponašanja. Radionica će se održati u srijedu, 25.svibnja 2022.godine s početkom u 18h, u trajanju do dva sata preko Google meet-a.Radionicu će voditi Andrea Šetka psiholog, kognitivno bihevioralni terapeut u edukaciji, angažirana u privatnoj poliklinici Eurofarm I doktorandica…
Radionica: „Izazovi adolescencije“

Radionica: „Izazovi adolescencije“

Adolescencija je jedan od najzahtjevnijih perioda u životu čovjeka. Zahtjevnost adolescencije ogleda se u nizu pitanja na koje adolescenti trebaju dobiti odgovore, tko sam, što želim u životu, pitanja seksualnosti, religijske pripadnosti, pitanje tko su autoriteti itd. Ovaj period osim za adolescente je vrlo zahtjevan za roditelje, profesore, odgajatelje. U ovoj radionici sudionicima će se ponuditi teorijske informacije adolescencije, psihološke  potrebe adolescenata, mogući efikasniji odgojni postupci koji bi rezultirali boljim odnosima sa roditeljima i profesorima. Posebno ćemo se osvrnuti na primjere iz prakse. Tijekom radionice sudionici će biti upoznati sa: –          Psihološkim karakteristikama adolescentskog razvojnog perioda –          Psihološkim potrebama odraslih i adolescenata te važnosti njihovog prepoznavanja i razumijevanja za  kvalitetniji odnos –          Osnovnim razlozima za nerazumijevanje roditelja/profesora i adolescenata –          Karakteristikama kvalitetnog odnosa roditelj/profesor…

Reklama:

Imate Pitanja ?

A wonderful serenity has taken possession of my entire soul, like these sweet mornings of spring which I enjoy with my whole heart.