kontakt
- Telefon: +387 36 650 355
- info@hercegovina.edu.ba
- Mapa
ZNANOST I ISTRAŽIVANJE
Na pravom ste mjestu!
DOBRO DOŠLI …
Studij razredne nastave pri Sveučilištu Hercegovina temelji se na suvremenim, znanstveno utemeljenim pedagoškim spoznajama i preporučenim praksama djelovanja. Na ovom sveučilištu studijski program razredne nastave organiziran je kao jednopredmetni studij, kroz dva ciklusa studiranja: preddiplomski i diplomski studij.
Nositelj studija
Sveučilište Hercegovina, Fakultet društvenih znanosti dr. Milenka Brkića
Jezik na kojem se izvodi studijski program
Nastava na studijskom programu Razredne nastave izvodi se na hrvatskom (i srodnim južnoslavenskim jezicima) a dijelovi studija mogu se izvoditi i na engleskom jeziku
Trajanje studija
Prvi ciklus studija traje tri godine (šest semestara) i nosi 180 ECTS bodova.
Uvjeti upisa
Uvjet za upis na studij prvog ciklusa je završena četverogodišnja srednja škola.
Ako je srednja škola završena izvan BiH potrebno je uvjerenje o priznavanju (nostrifikaciji).
Preddiplomski studij
Preddiplomski studij traje tri godine (šest semestara) i završava polaganjem završnog ispita (obranom završnog rada). Osnovni cilj ovog studijskog programa je osposobiti studente da po završetku trogodišnjeg studija mogu uspješno realizirati odgojno-obrazovni rad u školskom okruženju primjenjujući suvremena znanja, sposobnosti ii vještine iz područja odgojno-obrazovnog rada kroz:
– Usvajanje osnovnih didaktičkih znanja (razvijanje elementarne didaktikčke sposobnosti za razumijevanje suštine cilja i zadataka nastave i obrazovanja).
– Osposobljavanje za kurikularno oblikovanje sadržaja, ishoda obrazovanja, za adekvatniji izbor i stvaralačku upotrebu nastavnih metoda, oblika, didaktičkih medija, strategija u procesu planiranja, realizacije i evaluacije nastavnog procesa.
– Kroz usvojena znanja (deklarativna i proceduralna) i sposobnosti za primjenu didaktičkih zakonitosti, principa i pravila u nastavi školskih predmeta i integrativnih tema.
– Kroz razvijanje kompetencija za stručnu, pedagoško-metodičku i organizacijsku osposobljenost.
– Kroz razvoj sposobnosti za samostalno planiranje i konstruiranje poticajnog okruženja za rad u području odgoja i obrazovanja.
Ključne kompetencije koje student stječe nakon završetka preddiplomskog studija su:
Uvjet za pristupanje obrani završnog ispita su položeni svi ispiti s preddiplomskog studija razredne nastave.
Mogućnosti zapošljavanja po završetku studija
Stečena znanja i okončanje preddiplomskog studija razredne nastave omogućuju zapošljavanje ili nastavak studija u različitim sferama ljudskog djelovanja:
– Studenti koji su okončali prvi ciklus studijskog programa Razredne nastave imaju mogućnost nastavka studija na drugom ciklusu ili zasnivanja radnog odnosa u privatnim i javnim odgojno-obrazovnim ustanovama.
– Student je osposobljen za razumijevanje pedagoške i didaktičke teorije i njene primjene u nastavnom i uopće pedagoškom procesu- osposobljen je za snalaženje u području nastave i učenja, te pedagoškog rada u cjelini (vještina poučavanja i praćenja rada učenika,izrada i priprema za izvođenje praktičnog nastavnog rada u nižim razredima osnovne škole).
– Tehnikama i procedurama rješavanja brojnih pitanja nastavne i uopće odgojne prakse u radu s učenicima nižih razreda osnovne škole (posjeduje vještine upravljanja atmosferom i klimom u razredu, motiviranje učenika i njihovo aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu.
– Zbog znanstveno i stručno utemeljenog nastavnog plana i programa, studenti razredne nastave pored osnovnoškolskog sustava, svoje zaposlenje mogu pronaći u obrazovnim institucijama, pedagoškim zavodima, vrtićima, ustanovama koje tretiraju razvoj djece, kao i u drugim ustanovama u kojima su potrebne kompetencije iz oblasti odgoja i obrazovanja.
Usporedivost studijskog programa sa srodnim programima na VŠU u Bosni i Hercegovini i zemljama EU
Studij Razredne nastave na Sveučilištu Hercegovina usklađen je sa strukturom studija preporučenom Bolonjskom deklaracijom te srodnim akreditiranim programima istog programa u BiH i okruženju. Nastavni plan i program usuglašen je s planovima i programima odgovarajućih europskih sveučilišta usklađenih s načelima Bolonjske deklaracije. Zbog suvremenoga pristupa planu i programu, oblicima nastave i znanstveno-istraživačkoj orijentaciji na studijskom programu Razredne nastave osigurava se kvaliteta i istovrsnost studija te je ovaj studijski program studijski program usporedivi su sa studijskim programima kako u BiH (Pedagoški fakultet, Sarajevo), tako i u regiji (Učiteljski fakultet, Zagreb i Učiteljski fakultet Beograd) prema nastavnim predmetima i sadržajima koji se u njima nalaze.
Studijski program Razredne nastave je usmjeren na studenta, koji integrira temeljne znanosti, izvrsno obrazovanje, stručne standarde i etička načela te priprema studente za sve izazove što ih postavlja suvremena znanost.
Po završetku preddiplomskog studijskog programa razredne nastave, stječe se zvanje sveučilišnog prvostupnika/-ce (bacc.) i stručni naziv prvostupnik/-ca (baccalaureus/baccalaurea) odgojnih znanosti, s naznakom smjera (smjer razredna nastava, razredna nastava s defektologijom ili razredna nastava s informatikom).
SVEUČILIŠTE HERCEGOVINA
tel: +387 (36) 650 – 355
e-mail: info@hercegovina.edu.ba
tel: + 387 (36) 651 – 828 (Bijakovići)
tel: + 387 (36) 841 – 007 (Mostar)
e-mail: fdzmb@hercegovina.edu.ba
IBAN: BA393381204853754106 (uplate u KN ili EUR)
SWIFT: UNCRBA22
tel: + 387 (36) 841 – 007
e-mail: fmod@hercegovina.edu.ba
Broj bankovnog računa: 5550000016281468 (Nova banka)